4 d'agost, 2017
Uf! Què difícil afrontar qualsevol activitat en una pàgina en blanc, i més encara si es tracta
d'escriure sobre un tema com aquest: La introducció al comentari de text líric: comentari d'una cançó, tema de la meua unitat didàctica.
Aquesta lliçó d' àmbit lingüístic està dirigida a l'alumnat de 3r curs de Secundària PMAR (Programa per a la Millora de l'Aprenentatge i del Rendiment). La relació entre la unitat escogida i el grup és perquè aquest tipus d'alumnat té unes característiques específiques que obliguen al docent a triar materials i mètodes més atractius i dinamizadors per fer classe que a uns altres grups. Els estudiants de PMAR venen,- no tots - és clar!- d'experiències acadèmiques de fracàs escolar i de situacions, personals i socials, desmotivadores cap a tot allò referit a normes, estudis i treballs.
Per això, per a fer més atractiu el tema del comentari de text líric, he cregut convenient començar amb una cançó en lloc d'un text poètic. Les cançons són pels alumnes un element d'alló més quotidià: es lleven escoltant música, van pel carrer amb els seus auriculars sense fer atenció a res que no siga les seues cançons i a l'aula has de fer un esforç sobrehumà, com a docent, per explicar-les tots els dies que no es pot utilitzar el mòbil per a escoltar música ni per a res a classe!
A més d' analitzar el contingut i la forma, el llenguatge, de la cançó ( és un rap) , el grup es divertirà - això crec jo- amb la creació de la seua pròpia cançó ;de la lletra només, perquè per a la part instrumental necessitaríem l'ajuda del profe de música i això ja seria una nova unitat didàctica!
No hay comentarios:
Publicar un comentario