martes, 8 de agosto de 2017

Continguts i criteris d' avaluació


  • CONTINGUTS.
  • El text líric. Definició i característiques.
  • El llenguatge literari . El comentari de text.
  • La cançó com a text líric.
  • CULTURALS.
  • Atenció i curiositat per aprendre.
  • Continguts transversals: educació per a la pau, moral i cívica.  l’educació per a la igualtat d’oportunitats d’ambdós sexes.
  • LINGÜÍSTICS.
  • Llenguatge per a la unitat: vocabulari i estructures.
  • Vocabulari relacionat amb la lírica: poema, poesia, vers ,estrofa, tornada, líric/-a, rima
  • Llenguatge dels recursos literaris: metàfora,símil, epítet; anàfora, sinestèsia, antítesi, paral.lelisme ,paronomasia, el.lipsi ..
  • Vocabulari de la mètrica:síl.laba, sinalefa, vers, estrofa, tornada; rima...
  • Substantius,adjectius i verbs per a comentar el text: contingut, resum, tema i estructura; anàlisi de la forma, figures retòriques; subjectiivitat, subjectiu/-iva; tractar, parlar, dir, expressar, definir, identificar,anomenar, reconèixer, reproduir, enumerar, descriure, comparar, classificar,analitzar, etc.
  • Estructures: Oracions simples i compostes,atributives, impesonals, explicatives, argumentatives , interrogatives, exclamatives..
  • Llenguatge per a la interacció.
  • Preguntes a l’alumnat: “Què es tracta en el text/ en la  cançó? ; Qual és el seu tema/ contingut o el seu sentit?”; “Quina és la seua estructura o divisió en parts de contingut?”; “Qual és la forma d'expressió d’aquest text?”;” On es troba la tornada?”; Què figures retòriques podem trobar en la cançó?”...
  • Ordres: “Identifica tres metàfores en el text i interpreta amb les teues paraules allò que l’autor vol expressar”; “Subratlla tots els adjectius calificatius i senyala el substantiu al qual fan referència”; “Escriu a la teua llibreta el comentari de text de la cançó”...
  • Debats:” Una cançó és un text líric o no ho és?” Exposa els teus arguments a favor o en contra d’aquest enunciat. Registre: estàndard i ús de tecnicismes de Literatura.
  • CRITERIS D’AVALUACIÓ.
  • Captar les idees essencials i les intencions de textos lírics orals i escrits
  • Utilitzar el valencià per a expressar-se de forma oral i per escrit  de la manera més adient per a cada situació comunicativa (formal i informal).
  • Reconèixer els principals recursos literaris i utilitzar-los a la seua vida quotidiana i en els seus treballs més formals.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Esbós de comentari de text

     Ja  has estudiat o vist en les pàgines anteriors què has de fer en el comentari de la cançó Raval. Tanmateix, et donaré un esborrany d...